Wat betekent de status van mijn Track en Trace code?
Track en Trace codes kunnen verschillende statussen hebben, waarvan een aantal vrij breed kunnen zijn. Wij zetten ze graag voor u op een rijtje:
Adres niet bereikbaar/bedrijf gesloten.
Deze status wordt gegeven wanneer de transporteur uw bestelling niet kan leveren op het opgegeven adres. Dit kan te maken hebben met wegwerkzaamheden, maar ook met bijvoorbeeld openingstijden. Onze transporteurs rijden namelijk ook ’s avonds, waardoor levering op een zakelijk adres niet gegarandeerd binnen de kantooruren plaats zal vinden. De transporteur komt dan de volgende werkdag nog een keer, of stuurt een e-mail met verdere instructies.
Geadresseerde afwezig.
Wanneer u niet thuis bent, zal de chauffeur de zending weg scannen onder ‘geadresseerde afwezig.’ Ziet u deze status staan terwijl u wel thuis bent geweest? Dan kunt u altijd contact opnemen met de transporteur in kwestie.
Hier staan alle contactgegevens van onze transporteurs.
Geweigerd.
Als u de bestelling niet meer wenst te ontvangen, doordat deze bijvoorbeeld te laat wordt geleverd of om een andere geldige reden, mag u de zending weigeren wanneer de chauffeur deze bij u wilt leveren. De chauffeur neemt de zending dan mee retour en zal deze naar ons terug sturen. Stel ons hier wel altijd van op de hoogte, zodat wij de terugbetaling kunnen verwerken wanneer de bestelling bij ons retourkomt! Wanneer u ons hier niet over informeert, zullen wij u namelijk benaderen omtrent de retourzending en duurt de terugbetaling hierin helaas langer.
Onderweg.
Deze status wordt gegeven wanneer uw bestelling nog onderweg is naar het ontvangstdepot. Dit betekent dan ook helaas dat uw bestelling een vertraging heeft opgelopen bij de transporteur. Zodra uw bestelling is aangekomen op het uitleverdepot, zal deze de volgende werkdag in levering gaan. U kunt de Track en Trace code hiervoor in de gaten houden, deze zal altijd bijgewerkt worden met de meest actuele informatie!
Onderweg voor levering.
Bij deze status zal uw bestelling vandaag worden geleverd, in de Track en Trace code wordt dan ook een tijdvak vrijgegeven waarin de chauffeur bij u langs zal komen om de bestelling af te leveren.
Manco.
Manco is een vervelende status, omdat manco een erg breed begrip is. Vaak wordt manco uitgelegd als een pakket wat niet is ontvangen, waardoor het lijkt alsof uw bestelling niet verstuurd is. Maar wanneer een adressticker beschadigd is geraakt, heeft de transporteur uw bestelling wel maar weet deze niet waar het pakket naar toe verstuurd moet worden. Wij adviseren u om bij een manco zending altijd één dag af te wachten. Heeft het pakket dan nog geen andere status? Contacteer dan onze
klantenservice.
Routewijziging/Sorteerfout.
Het kan wel eens voorkomen dat uw bestelling op een verkeerd depot terecht komt in hetzelfde (of zelfs in een ander) land. De transporteur herstelt dit altijd binnen één tot twee dagen. U kunt de Track en Trace code hiervoor in de gaten houden, deze zal altijd bijgewerkt worden met de meest actuele informatie!
Vastgehouden op het depot.
Een transporteur zal uw bestelling vasthouden wanneer deze beschadigd is of wanneer de inhoud uit de verpakking steekt. De transporteur contacteert ons hier dan over, zodat wij een nieuwe zending toe kunnen sturen of toestemming kunnen geven om de verpakkingsschade te herstellen. De bestelling is dan helaas één tot maximaal drie werkdagen vertraagd!
track en trace, track & trace, traceer code, traceercode, traceren, bestelling traceren, pakket traceren, pakket volgen, bestelling volgen, levering volgen, status track en trace, track en trace status,