Waar kan ik mijn bestelling laten leveren?
Uw bestelling kan op vrijwel ieder adres in België of Nederland geleverd worden.
Dit kan dus bijvoorbeeld uw huisadres zijn, maar ook het adres van familie, vrienden of bijvoorbeeld je werk! Het belangrijkste is dat er iemand aanwezig is om de bestelling van de chauffeur aan te nemen.
Uitzonderingen hierin zijn postbussen en campings, niet iedere transporteur kan op deze adressen leveren.
Is er onverhoopt niemand aanwezig? Dan zal de chauffeur het bij één van de buren proberen of een kaartje achter laten waarmee u zelf een nieuwe afspraak kan maken. Hierover wordt u natuurlijk altijd geïnformeerd zodat u weet waar de bestelling geleverd is of hoe u een nieuwe afspraak kunt maken.
Kan/mag de chauffeur de bestelling ergens neer zetten?
Niet iedere chauffeur doet dit, maar u kunt het altijd vragen. Wij adviseren u dan om een briefje op de deur te hangen met uw handtekening, zodat de chauffeur zeker weet dat dit met uw toestemming gebeurd. Dit gebeurd dan wel onder uw verantwoording en is dus helaas wel uw eigen risico wanneer het pakket er niet staat wanneer u thuis komt. Doe dit dan ook alleen wanneer u zeker weet dat u niet in een drukke straat woont, of u niet erg lang van huis bent!
Levering.
De levering verloopt per transporteur verschillend. Niet iedere transporteur levert namelijk op een verdieping in flats of appartementen. Vaak leveren chauffeurs maar tot aan de begane grond of tot aan de eerste voordeur.
U kunt natuurlijk altijd aan de chauffeur vragen of deze naar uw verdieping wil komen met uw bestelling, maar het kan zijn dat u een chauffeur treft die zich strikt aan de regels houdt en hier geen uitzondering in wil maken. De transporteur is hierin niet verplicht om de bestelling naar boven te brengen of in een lift te zetten. In dat geval dient u er rekening mee te houden dat u zelf verantwoordelijk bent voor het verplaatsen van het product van de eerste voordeur tot aan uw eigen voordeur!
Bij het aanmelden van een retour bent u hierin evengoed verantwoordelijk van aanleveren van uw retourzending(en) op de begane grond, houd hier rekening mee tijdens het plaatsen van uw bestelling!
Kan mijn bestelling ook al direct bij een parcelshop of pick-up point geleverd worden?
Dit is helaas niet mogelijk, wij hebben namelijk met al onze transporteurs de afspraak dat zij minimaal één keer de bestelling op het opgegeven adres moeten aanbieden. Mocht dit niet succesvol verlopen? Dan kunt u met DPD de bestelling naar een pakketpunt laten sturen. Dynalogic, JKS en OnTime hebben helaas geen afhaalpunt, waardoor zij altijd een nieuwe afspraak met je zullen maken.